Nejnavštěvovanější dny a hodiny jsou sobota a v neděle mezi 10. a 16. hodinou, kdy není za krásného počasí na přehradě k hnutí. Stovky lidí nemají kde zaparkovat a korzují po hrázi sem a tam. Správce přehrady - tedy organizace Povodí Labe - nemá zájem se starat o stovky turistů, kteří jsou pro ni spíše přítěží.
Pokud chceme my (město, region, kraj), aby tento krásný turistický cíl přiváděl do regionu další spokojené turisty, tak ale musíme být maximálně obezřetní a aktivity směřovat tak, aby:
1) turisté měli důvod sem přijet i MIMO hlavní sezonu. Tedy v jiná roční období, ve všední dny v týdnu a třeba i ráno a večer, kdy je tam také krásně a zcela prázdno. Výjimečný koncert večer od 19 hod. je v pořádku
2) rozptýlit turisty i mimo samotnou frekventovanou hráz vytvořením menších či větších okruhů podél přehrady, nebo na druhou stranu podél Labe k Verdeku. (Návrhy na okruhy jsem představil na jednání o přehradě v loňském roce na krajském úřadě.),
3) turisté měli kde zaparkovat.Proč to připomínám?
DMO Podkrkonoší (Destinační management Podkrkonoší) každoročně pořádá sobotní celodenní akci Otevírání turistické sezony. Doposud se konalo na Zvičině, letos ji ale chce uspořádat právě na Přehradě Les Království.
Vítáme nové místo pro tuto akci, ale volba přehrady je podle mého názoru hrubá chyba, která přehradě ublíží a nejde dobrým příkladem dalším subjektům. Samotná organizace, která má řešit rozvoj území, těmito kroky rozhodně nepomáhá zdejší situaci řešit. Ba naopak. Tedy pokud si organizátor náhodou nemyslí, že lidé dojdou k přehradě z celého regionu pěšky, což je nerealistické přání...
Pořadatel
DMO Podkrkonoší pořádáním této akce na přehradě defacto porušuje jedno ze svých hlavních poslání - tedy
rozvoj udržitelného cestovního ruchu v regionech, protože toto je akce neudržitelná jak pro vybrané místo, tak místní obyvatele i infrastrukturu.
Připomeňme role Destinačního managementu
Destinační management (DMO) plní roli "prodloužené ruky" národní turistické centrály v regionech. Pomocí krajských, oblastních i lokálních managementů cestovního ruchu agentura sbírá požadavky tamních podnikatelů, provozovatelů turistických cílů a dalších partnerů a implementuje je do své strategie.
Destinační spolupráce má tato poslání, tyto hlavní úkoly:
- Kontinuální zlepšování primární a sekundární infrastruktury cestovního ruchu
- Vytváření nových pracovních míst, rozvoj podnikatelského prostředí v regionech
- Zvyšování prestiže destinací
- Pomoc při všeobecném rozvoji regionů – např. rozvoj základní infrastruktury (voda, kanalizace, datové sítě apod.), rozvoj sítě komunikací v území, zlepšování veřejných, zdravotních či sociálních služeb, iniciace příchodů nových potenciálních investorů do území apod.
- Hlavním úkolem je zlepšování kvality života místních obyvatel
- odpora 3K platformy – systémová snaha o rozvoj KOMUNIKACE, KOOPERACE a KOORDINACE AKTIVIT v území
- Rozvoj udržitelného turismu v destinacích – snaha o co nejvyšší využití potenciálu cestovního ruchu v území a v čase
Zdroj: https://www.czechtourism.cz
Jan Holan - rubrika názory