Učitelky 4.A a 4.B se rozhodly dětem zpříjemnit poslední dubnový den, a tak navrhly dětem, aby přišly v úterý 30. dubna v čarodějnických a kouzelnických převlecích. Děti zajásaly, a i když na přípravu nebylo mnoho času, společně s rodiči si poradili.
Paní učitelky připravily pro děti učební materiál motivovaný čarodějnicemi, a tak jsme se v úterý ráno pustili všichni s chutí do práce. Nejprve heslo dne s čarodějnickým pokřikem, sestavení kouzelnických pravidel a pak honem k prvnímu zábavnému úkolu.
Skupiny po čtyřech dostaly obrázky deseti čarodějek a pomocí indicií měly přijít na to, jak se která čarodějnice jmenuje. Děti tento detektivní úkol velmi bavil, přesto jim dal zabrat, než prověřily všechny indicie a obrázky.
Následovala čarodějnická matematika. Nejprve ukázka z knihy Malá čarodějnice, a potom už dvojice hledaly po třídě kartičky se slovy, u kterých byly příklady. Po správném vypočítání mohly výsledek doplnit do textu o čarodějnicích. Při tomto úkolu si děti procvičily probírané početní operace a ani je nenapadlo, že se učí a dokonce počítaly s chutí.
Na závěr jsme si přečetli doplněný text, který děti seznámil s tradicí filipojakubské noci a se zvyky s ní spojenými. Při výtvarné výchově děti malovaly čarodějnice a také vymýšlely lektvary na všechno možné – lektvar síly, lásky, štěstí. Také u těchto činností jsme se velmi pobavili.
A po skončení školy, hurá na opravdické čarodějnice!
Snad se nám podařilo dětem čekání na tajemný večer plný kouzel a dobrodružství zkrátit, užít si ho mezi spolužáky a přitom něco i naučit.